Alla inlägg under januari 2011

Av Anna Hansson - 26 januari 2011 14:33

Efter regn kommer solsken. Det kan inte regna föralltid ...


Jag mår mycket bättre! Tänka sej. Jag blev diagnostiserad Bipolär (manodepressiv) och har medicinerat i 3 veckor och mår redan mycket bättre. Igår va första gången jag inte kände ångest på, ja, jag vet inte när :)

Jag har tidigare behandlats för unipolär depression, vilket är den vanliga depressionen. Ungefär 1% av den vuxna befolkningen har Bipolär sjukdom.

Bipolära har inte bara depressioner utan går upp i hypermanier eller bara manier vilket betyder att man blir känslomässigt aktiv. Jag har hypermanin som betyder  att man går upp i lite högre än den normala sinnesstämningen hos en frisk person.

Det känns som att dom prickat rätt. Nu ska jag bara ställas in på rätt medicinering

 som kan bli svårt eftersom jag har ADD också. ADD är som ADHD minus det hyperaktiva. Så att få till rätt dos av allt blir en utmaning men det är på g iaf :)


I Söndags var jag på jobbintervju, bara det är ett steg i rätt riktning.

Och imorron börjar jag skolan. Wohoo !


Längtar till Söndag för då är det Tupperware-party hos Nilla :)


Haajj hajj !

Presentation

Anna Hansson

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards